torsdag 6 februari 2014

Kaxas äventyr i badrummet

Jag var i badrummet och Kaxa följde med mig in. Hon kastade en blick i badkaret och stod sen och stirrade ner i badkaret. Jag tänkte - Bra, då kan vi träna badkar och bad henne hoppa i. Hon satte upp tassen på badkarskanten, tog ner den, satte upp båda tassarna och skällde sedan med huvudet nere i badkaret medan grannarna spolade vatten. Fint, tänkte jag och skrattade, nu får inte grannarna bada längre ens för vakthunden... Jag tittade ner i badkaret och där ligger två av hennes bollar som husse tydligen lagt där på tork.
Bollar är faktiskt det viktigaste i världen!

Jag gick ur badrummet och Kaxa började slå med toalocket, en annan hobby hon har.
Husse gick in i badrummet och la en handduk i badkaret så Kaxa kunde hoppa i och hämta sina bollar, och för första gången lyckades hon faktiskt ta bägge på en gång. Hon tog med dem ut i hallen och började spela bowling med den ena bollen som kägla och den andra som klot och bytte sedan.

Och eftersom hon nu behärskat hämtandet i badkaret hör vi henne gå in dit lite då och då och släppa en boll i badkaret för att sedan plocka upp den. Bra hund underhåller sig själv! En konst hon alltid kunnat, faktiskt.

3 kommentarer:

Irene sa...

I den här familjen skulle vi inte frivilligt få ner en hund i badkaret - vi är djupt imponerade!

illika sa...

Man har olika styrkor och intressen i livet. :D Kaxa skulle aldrig frivilligt sitta i en cykelvagn t ex.

Ida sa...

Aah, vad fin!