onsdag 31 augusti 2011

Hagel


Idag var planen att cykla runt och sätta upp lappar om min tappade mobil, men vädret ville annorlunda. Det var soligt och fint när vi begav oss, och inom tio minuter hade vi gått till åska, via moln, regn, snö och is. Hagel är inte skönt mot huden - eller tröjan. Hundarna uppskattade det inte heller.

Mika gnuggade nosen mot gräset för att torka den - en rätt meningslös övning, Tosca rullade sig i gräset om och om igen. Magi och Smart bara hukade sig lite. Vi gömde oss under en bro ett tag, men då började Mika torka av sig på mina ben, vattnet rann in i allt större mängder och jag frös, så vi trotsade återigen vädrets makter och tog oss hela vägen hem.
Inte riktigt så här våta, men inte långt ifrån...

Medan jag bytte om stod katterna i hallen och tjatade om mat, så Smart satsade på att hoppa över stängslet och "hälsa". För detta initiativ belönades han med en rejäl smocka av Suvi. Välförtjänad. Det blödde rejält, så jag ska nog fila lite på damens naglar ikväll. Efter att blivit avtorkad med Klorhexidin slutade det blöda men han var medveten om att det inte var ett av hans bästa drag. Han är en riktigt smart hund, den där Smart.


Inga kommentarer: