onsdag 14 september 2011

Fest och pest

I måndags firade vi födelsedagar. Moster och syster har fyllt under augusti och vi samlades på en trevlig restaurang - Helenes Bar - för att fira, umgås och uppdatera. Det är verkligen guldkornen i tillvaron. De fantastiska syskonbarnens prestationer, mosters fastighetsaffärer, systrar med makar osv. Och maten var vansinnigt god och väldigt riklig. Rent allmänt kan man säga att en förrätt duger gott som huvudrätt, och att båda serveras på uppläggningsfat.

Vi pratade mycket om svamp, svampplockning genom tiderna och den här hösten specifikt, olika recept och tillbehör. Och nu är jag så sugen på svamp att jag knappt kan kontrollera mig. Och älgstek. Himla tur att vi planerade svampjakter framöver.

En annan rolig sak den här hösten är att jag och en kompis planerar att åka till Alton Towers. De har halloweenspecial, och jag gillar verkligen halloween. Jag har varit på Alton Towers en gång förut och det var en otroligt minnesvärd upplevelse som jag gärna vill göra om. Nu blir det äntligen av.

Att hösten också innebär virusorgier på dagis, skolor och arbetsplatser är välkänt. Att det händer även i naturen är kanske inte en lika etablerad sanning. jag kan inte säga om det är virus från hund till hund eller från sånt de hittar utomhus men faktum är att de sista fem dagarna har tre hundar av sex varit klart dåliga i magen. Och det är slitigt även för hundägare och dagmattar, för stackarna måste ju ut. Varannan timme hela natten om så är - och så är det. Själv mår jag tack och lov bra. Ta i trä. :D

Magi på sandstrand i somras, men ser lite sliten ut.

Inga kommentarer: