söndag 18 juli 2010

Gröna Lund

Syster, Svåger och sönerna tog mig till Gröna Lund som födelsedagspresent i efterskott, och vi tog dessutom med Martin. Det var riktigt spännande att se Grönan med pojkarna, för de har aldrig varit där förut, och minnas den från när man själv var liten. Karusellen vid ingången, Veteranbilarna, Nyckelpigan, Pettsons värld, Tekopparna och Tobbe trollkarlen var allt vi hann med - men det var mer än nog för somliga i upplevelseväg, och när vi sedan åt middag alla 6 märktes det att somliga var rätt övermätta på intryck, men ändå lyckades de uppföra sig hyfsat ända tills det var dags att gå.

När familjen gett sig av fortsatte Martin och jag lite till, åkte Lustiga Huset, Jetline, Kvasten och Radiobilarna och promenerade omkring. Sen var vi rätt färdiga också och åkte hem och hämtade hundarna hos Nova.

Jag försöker lära Magi att leka - på ett eller annat sätt - och har använt bollar för detta som jag tror jag nämnt tidigare. Nu ikväll fångade hon min blick och slog på fotbollen helt självmant fast det var veckor sen vi sist använde den. Så superduktig! Så givetvis fick hon massa beröm och godis, och Mika och hon fick lite träningsaktivering sida vid sida, och Magi visade tydligt att hon förstått konceptet med bollek = godis, min smarta blondin!

Inga kommentarer: