torsdag 28 juli 2011

Blandade bilder från semestern

Det här är ännu en bildkavalkad, på framför allt glada nöjda hundar på semester. Först Magi med ett ben i munnen och spetsade öron. Hon bar omkring på det där benet så mycket hon bara kunde.

Mika efter ett bad, i full skakaktion, precis kommen till avslutningen med svansen.






Sen ett par våta trötta hundar som slappar i gräset efter promenad och bad. De var påtagligt tillfreds med tillgången på gräsmatta ännu mer än havet. Mycket tid tillbringades i skuggan eller solen beroende på läggning. Magi låg helst i solen och gick in och lade sig i huset när hon ville ha skugga, medan Mika helst ville ligga i skuggan under ett träd.








Jag låg och läste när Magi kom fram till mig och dunsade ner i min famn à la Sebastian, bara go och glad och superkelig, så vi låg och gosade ett slag.

Under semestern och efter har Magi varit så mycket lydigare och mer lyhörd, och dessutom så glad och trygg. det känns som att hon landade sista biten på nåt sätt, och det är så roligt. Belöningar efter varje promenad och olika former av godisaktivering under promenaderna och hemma - samt gos och disciplin - har verkligen gett effekt, och det bästa är att hon så påtagligt trivs med det själv, även om det ibland fortfarande kommer den där minen av "attans hon kom på mig" när jag kallar in henne precis när hon tänkt smita iväg och leta upp godsaker.

Martin tog en bild en morgon när Mika ockuperade nedre halvan av sängen. Det ser åtminstone väldigt sovigt och nöjt ut. Själv sov jag gott, så jag har inga klagomål på sovställningen.







Sista bilden är från hemvägen då vi lunchade vid en älgpark. Mika känner väl till hästen på Kungsgatan utanför Häst och hund, plus att hon har gråstarr, så jag är inte helt säker på att hon faktiskt såg att det var en älg. Hon reagerade inte nämnvärt. Magi är som man ser i utkanten, ytterst skeptisk, och gick enbart så nära för att jag stod och klappade på den och kallade på henne. Hon gillar ju att sniffa in sig bakifrån, så att det var en upplevelse var tydligt.

Inga kommentarer: