fredag 22 juli 2011

Semester


Jag och Martin och hundarna åkte till Skåne en vecka. Vi bodde i en stuga vid Gislövs läge, inte många meter från havet och hade sol halva veckan och regn halva veckan.

Stugan i sig var väl inte helt imponerande kanske, slitet yttre, superlåga dörrkarmar så man fick ducka hela tiden, och lite rustik inredning. Men eftersom vi var ute större delen av tiden gjorde det inte så mycket.

Vi grillade alla kvällar det inte regnade, och satt där mycket även om dagarna. Hundarna tyckte också mycket om gräsmattan - den var stor, ömsom skuggig och solig, och massor av intressanta djur gick på den, som fasaner, igelkottar, katter och förbipasserande...

Den ena grannen hade vi aldrig nån kontakt med, men den andra var supertrevlig och tyckte att hundarna var mogna och förståndiga. Kan det vara skånsk humor?

Teven fick vi aldrig igång och internetet funkade inte, så på kvällarna roade vi oss med Alfapet och Kryssarspelet.

Köket var rätt nyligen renoverat, vardagsrummet var 60-tal, badrummet 70-tal, och sovrummet var en dubbelsäng, en byrå och en garderob stort.

Men som sagt, om dagarna var vi ute. Vi var vid Smygehuk, Trelleborgen, Kivik, Skanör/Falsterbo, Brösarps backar, Ales Stenar och andra skånska sevärdheter.

Hundarna tyckte sightseeing var måttligt intressant, och det togs alldeles för många kort, så efter ett tag tappade de liksom intresset och tålamodet. På kortet med mig är de fortfarande rätt behärskade, på det med Martin vill Magi gå iväg och Mika skäller.

På fredagen var vi i Skåne Djurpark med Pernilla, Måns och flickorna, men det förtjänar ett eget inlägg.
På lördagen for Martin och kollade på Classic Car Show, då vår värd ringt på fredagen och erbjudit oss att stanna tills på söndagen utan extra kostnad, istället för att åka hem på lördagen. Synnerligen sympatiskt eftersom lördagen var solig och skön efter tre regniga dagar. Själv tillbringade jag och hundarna lördagen bakom huset.

En kväll drack vi vin, och Martin filmade min reaktion, på min uppmaning. Det var ett någorlunda gott vin, och det var tredje gången jag drack ur glaset, så grimaserna är faktiskt tämligen behärskade. Men likväl skrattretande. jag tror att jag faktiskt ska bestämma att vin inte är nåt för mig. Lisa dricker vin
Vi åt gott, vi hade trevligt och vi gjorde mycket. En trevlig semester!

Inga kommentarer: